De Toepassingsgebieden

Gaming voor organisaties kan op verschillende manieren ingezet worden. Hierbij zien we 5 verschillende toepassingsgebieden. We maken voor potentiële klanten de toepassingsgebieden specifiek voor hun eigen domein of branche.

TRANSFORMATIE

Iedere organisatie heeft een visie die ze willen realiseren. Echter, blijkt dat medewerkers aan de verkeerde dingen werken, uiteindelijk wordt 90% van de doelen niet behaald. Organisaties zetten gaming in om medewerkers mee te nemen in de visie en ontwikkelingen. Hierdoor werken mensen in de organisatie aan de juiste dingen en worden doelen behaald.

Proces optimalisatie

Een organisatie bestaat uit veel processen. Organisaties zijn constant bezig om deze processen te verbeteren, echter mislukken 70% van deze trajecten. Dit komt omdat processen niet veranderen als je ze op papier verandert. Mensen moeten meegenomen worden in de verandering. Organisaties zetten serious gaming in om processen te simuleren zodat medewerkers ervaren hoe het proces werkt. Hierdoor beklijft het nieuwe proces en slagen procesverbeteringen.

Digitalisering

Digitalisering, automatisering, artificial intelligence, big data en andere digitale ontwikkelingen zijn in hoog tempo bezig om de wereld te veranderen. Organisaties adopteren deze technologieën om te profiteren van de vele voordelen. Echter, is het simpelweg inzetten en adoptie van technologieën niet voldoende. Mensen moeten leren om met ontwikkelingen om te gaan en deze eigen te maken. Organisatie zetten gaming in om de acceptatie van nieuwe ontwikkelingen te verbeteren.

Fusies en overnames

Slechts 10 tot 30 procent van fusies en overnames slagen. Medewerkers voelen vooral angst voor de verandering en zetten zich af. De productiviteit in de organisatie daalt significant terwijl juist nu alle handen nodig zijn. Organisaties zetten gaming in om medewerkers te laten wennen aan elkaars cultuur en sterke kanten. Hierdoor stijgt de productiviteit in de organisatie en ontstaat een wij gevoel.

Stakeholders

100% van organisaties vinden het onderhouden van hun klanten en stakeholders belangrijker dan ooit. Organisaties veranderen in hoog tempo en dit betekent dat in veranderingen klanten, leveranciers, aandeelhouders en partners meegenomen moeten worden. Organisaties zetten gaming in om de buitenwereld mee te nemen in nieuwe ontwikkelingen. Hierdoor ontstaan nieuwe inzichten voor de organisatie waarmee zij zichzelf kunnen verbeteren.

Ervaar de mogelijkheden van gaming

Vertellen over gaming op een website is alsof je zwemmen probeert te ervaren door erover te lezen. Dat is de reden waarom wij graag met u in gesprek komen om gaming te laten zien en te laten ervaren. Alleen dan ontdekt u wat gaming voor uw organisatie kan betekenen en waarom zoveel organisatie gaming inzetten voor organisatieontwikkeling. Zullen we eens verder praten?

Bel mij terug